Het forum over digitale televisie via Telenet
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Powered by Telenet
Forum About Nieuws Zoek Contact

Ga Terug   Telenet Digital Café - Het forum over digitale televisie via Telenet > IDTV > Toogpraat

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus

Oud 28-07-2010, 18:21   #21
andy-dsl
Digital Café fan

Stuur een bericht via MSN naar andy-dsl
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ghaghamashibaba Bekijk Bericht
Dus zoals ik het versta!
Is het gemiddelde de limiet van iedereen? Dus als iedereen zich en maand in het rood zet is het gemiddelde de volgende maand hoger?
Ik denk niet dat we het op die manier moeten bekijken. Die dingen zijn voorop gesteld en die gaat men niet aanpassen.
andy-dsl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2010, 20:41   #22
r2504
Digital Café fan

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door master-magic Bekijk Bericht
het zal wel zijn dat ze een verschil maken van alle fibernet gebruikers in vlaanderen om een bepaald verbruik te meten.
denk niet dat ze dit per gemeente gaan checken.
Volgens mij heeft de "meter" niets te maken met gemiddeld verbruik... de bedoeling van TN is namelijk een goede ervaring voor iedereen te garanderen, en dat kan je alléén door mensen te ontraden veel te downloaden... alléén zo blijft een node leefbaar.

Indien plots iedereen meer zou gaan downloaden krijgt de node daarom niet meer capaciteit (de enige manier daarvoor is netwerk upgrades), dus het gevolg van iedereen meer downloaden zal dan ook vermoedelijk zijn dat iedereen z'n meter nog snelle in het rood staat.

De meter is dus geen klassieke verbruiksmeter, maar een indicatie hoe zwaar je de (of je) node belast met dergelijk download gedrag.
r2504 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 00:38   #23
andy-dsl
Digital Café fan

Standaard

Dat klinkt eerlijk gezegd vrij logisch. Men zegt ook niks over een gemiddeld verbruik tegenover klanten maar over verbruik wat typerend is voor een bepaald abo. Wat ik nu eens ga doen is kijken of ik die meter nog verder kan ombuigen, rekening houdend met de vooropgestelde drukke en minder drukke periodes. Je weet pas hoe iets werkt als je het ervaart. Op een metertje dat terug daalt, hoef ik blijkbaar niet te wachten. Hij staat immers al 5 dagen op die stand
Oud 29-07-2010, 21:40   #24
ghaghamashibaba
Digital Café bezoeker

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door andy-dsl Bekijk Bericht
Ik denk niet dat we het op die manier moeten bekijken. Die dingen zijn voorop gesteld en die gaat men niet aanpassen.
Als het gemiddelde verbruik voorop is ingesteld en 80% van alle turbo gebruikers vroeger niet over hun 100gig gingen is het gemiddelde snel gemaakt. Dus we zijn slechter af dan voordien
ghaghamashibaba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-07-2010, 13:36   #25
andy-dsl
Digital Café fan

Standaard

Citaat:
Als het gemiddelde verbruik voorop is ingesteld en 80% van alle turbo gebruikers vroeger niet over hun 100gig gingen is het gemiddelde snel gemaakt. Dus we zijn slechter af dan voordien
idd ja. Nu ik heb er gisteren boven mijn 80 GB die ik gedownload had voorheen en ondanks mijn overgebogen meter nog eens 40 doorgejaagd en ik sta nog niet op smallband. Ik denk idd aan een 100-150 GB gemiddelde gerekend op alle turbonetXL gebruikers, aangezien die meter gewoon niet zakt. Misschien moet telenet hier maar eens klaarheid komen in schenken.
Oud 31-07-2010, 09:48   #26
ghaghamashibaba
Digital Café bezoeker

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door andy-dsl Bekijk Bericht
idd ja. Nu ik heb er gisteren boven mijn 80 GB die ik gedownload had voorheen en ondanks mijn overgebogen meter nog eens 40 doorgejaagd en ik sta nog niet op smallband. Ik denk idd aan een 100-150 GB gemiddelde gerekend op alle turbonetXL gebruikers, aangezien die meter gewoon niet zakt. Misschien moet telenet hier maar eens klaarheid komen in schenken.
Vind ik ook, of als het echt zo is dat er in rustige periodes echt zware bestanden mogen geupload en gedownload worden kan het er nog mee door. ik heb gisteren een backup van 44gig geupload om 2.00 begonnen omdat de tabel zegt dat op zaterdag dan een rustige periode begint en de meter staat op dit moment nog altijd in het groen niets omhoog gegaan. Maar misschien is er een delay op ofzo
Oud 31-07-2010, 11:24   #27
digitale kerieuzeneuze
Digital Café bezoeker

Standaard

Citaat:
Vind ik ook, of als het echt zo is dat er in rustige periodes echt zware bestanden mogen geupload en gedownload worden kan het er nog mee door. ik heb gisteren een backup van 44gig geupload om 2.00 begonnen omdat de tabel zegt dat op zaterdag dan een rustige periode begint en de meter staat op dit moment nog altijd in het groen niets omhoog gegaan. Maar misschien is er een delay op ofzo
Waar kan jij 44GB uploaden? Dit zal wel niet gratis zijn? Het meeste aantal GB waar ik van weet waar je bestanden kan uploaden is Windows Live SkyDrive van 25GB!!!
digitale kerieuzeneuze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-07-2010, 11:27   #28
ghaghamashibaba
Digital Café bezoeker

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door digitale kerieuzeneuze Bekijk Bericht
Waar kan jij 44GB uploaden? Dit zal wel niet gratis zijn? Het meeste aantal GB waar ik van weet waar je bestanden kan uploaden is Windows Live SkyDrive van 25GB!!!
Nee het was niet gratis, tuurlijk niet. Ik gebruik megaupload om mijn backups te bewaren. Ik kan moeilijk elke film die gemonteerd is op een externe hardeschijf gaan bewaren. Na een jaar kan ik een schuur gaan huren om harde schijven opteslaan lol betaal ik liever 200€ aan een life account. Uploaden en niks meer van aantrekken
Oud 31-07-2010, 11:30   #29
walterrony
Digital Café bezoeker

Standaard bitmeter2

Ik heb FIBERNET opgezegd want het maakt niet veel uit ( er zijn te weingige website die met die snelheid werken ) maar voor mij wel , van 120 euro naar 59 euro verschil van 61 x 12 = 732 euro . ik heb nu wel maar 80GB , maar daar kom ik me toe .alee het gaat hier over de telemet ,ik ben al 4 dagen overgeshakeld nog altijd GEEN TELEMETER , die zal tog NOOIT WERKEN het is beter dat ze de telemeter afschaven ( VERWIJDEREN ). maar daar is een oplossing voor gebruik gewoon de BITMETER2 ( http://downloads.vnunet.nl/download-...manager/37367/ ) ik kan er van zeggen dat de meter HEEL GOED is .mvg : rony en walter. ps : ik moet wel 50 euro betalen omdat ik lager ben gegaan maar 120 - 61 = 59 euro - 50 euro is nog altijd 9 euro profeet vanaf de eerste maand, de volgende maanden 61 euro profeet.
walterrony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-07-2010, 11:58   #30
r2504
Digital Café fan

Standaard

Citaat:
Nee het was niet gratis, tuurlijk niet. Ik gebruik megaupload om mijn backups te bewaren. Ik kan moeilijk elke film die gemonteerd is op een externe hardeschijf gaan bewaren.
Tipje: Als je online backups wil maken... kijk eens naar Crashplan.

Citaat:
Origineel gepost door walterronny
Ik heb FIBERNET opgezegd want het maakt niet veel uit ( er zijn te weingige website die met die snelheid werken ) maar voor mij wel , van 120 euro naar 59 euro verschil van 61 x 12 = 732 euro .
Eindelijk iemand die het begrepen heeft (trouwens Fibernet 100 heeft enkel en alléén zin voor de upstream snelheid !). Maar kon je zomaar opzeggen, hing je niet vast voor één jaar ?
r2504 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels

Je mag nieuwe onderwerpen maken
Je mag reageren op berichten
Je mag bijlagen posten
Je mag jouw berichten bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:24.

Forum software: vBulletin, versie 3.8.4
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Telenet - Bedrijfsinformatie - Jobs - Juridische informatie & privacy-beleid - Algemene voorwaarden