Het forum over digitale televisie via Telenet
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Powered by Telenet
Forum About Nieuws Zoek Contact

Ga Terug   Telenet Digital Café - Het forum over digitale televisie via Telenet > IDTV > Digibox/Digicorder

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus

Oud 29-07-2010, 03:19   #1
pojke
Digital Café starter

Standaard Digicorder neemt niet meer op (+schijf gewist)

Sinds gisteren kan mijn digicorder plots niet meer opnemen. Ook de hele schijf is gewist. Als ik een de digicorder instel om op te nemen blijft hij een hele tijd laden zonder dat er iets gebeurt. Ook handmatig opnemen lukt niet. Er is gisterennacht een software update geweest dus ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft. Ik vraag me alleen af wat hier aan gedaan kan worden want dit is natuurlijk heel vervelend. Weet iemand een oplossing?
pojke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 11:29   #2
Anne Marie
Digital Café starter

Standaard digicorder

sinds donderdagavond 25 juli zelfde voorval, schijf gewist, onmogelijk nog opnames te maken!
Anne Marie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-07-2010, 11:11   #3
jozua
Digital Café starter

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Anne Marie Bekijk Bericht
sinds donderdagavond 25 juli zelfde voorval, schijf gewist, onmogelijk nog opnames te maken!
volledige reset doen, waarbij hd geformatteerd wordt
ga naar 'Huisje' --> 'Instellingen' --> 'Digibox/digicorder'
--> 'Systeeminstellingen' en kies dan voor 'Instellingen resetten' (niet kiezen voor instellingen resetten met behoud van opnames, da werkt ni)
de box vraagt een bevestiging, je drukt op ok en hij herstart, na taalkeuze moet je netwerk en regiocode controleren, regiocode moet je aanpassen, na een reset herzet die zich op 001
Start het zoeken naar zenders. Effe later zegt 'm hoeveel zenders hij gevonden heeft en je drukt nog es op ok, je krijgt dan terug beeld.
Laat nu de box nog 'n tiental minuutjes gerust, hij gaat nog software updaten en nog es uitvallen en herstarten, da's allemaal normaal.
Daarna rechts onderaan de grijze blokjes, en pas als die weg zijn is het toestel terug gebruiksklaar
Kan je daarna nog niet opnemen dan ga je best effe naar een Telenetcenter voor nazicht (wel even klantendienst bellen zodat ze tlncenter kunnen verwittigen dat je d'r aankomt)
jozua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-07-2010, 15:58   #4
a148146
Digital Café fan

Standaard

Kan je wanneer er een mankement is aan je digibox of digicorder geen andere krijgen zoals bij Belgacom. Er werd ook niet eerst naar gezien of er iets aan verkeerd was. Gewoon even storingen bellen vragen om de lijn te chekken.was deze in orde kreeg je gewoon een omruil nr. en kon je hem omruilen. trouwens was bij Belgacom ook schering en inslag dat alles gewist was na opdate. Heb het gelukkig wel nooit voor gehad.
a148146 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-07-2010, 18:30   #5
r2504
Digital Café fan

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door a148146 Bekijk Bericht
Kan je wanneer er een mankement is aan je digibox of digicorder geen andere krijgen zoals bij Belgacom.
Je kan inderdaad een andere krijgen, maar waarom zou je al die moeite doen als het lukt door hem gewoon even volledig te resetten ?
r2504 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-07-2010, 22:36   #6
Anne Marie
Digital Café starter

Standaard HDdigicorder neemt niet meer op + schijf gewist

aan Jozua,

Uw gegevens opgevolgd, en alles is terug in orde (behalve natuurlijk alle opnames, zo'n 70% van de capaciteit die gewist is).

Dank voor de duidelijke instructies.
Anne Marie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-07-2010, 23:38   #7
a148146
Digital Café fan

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door r2504 Bekijk Bericht
Je kan inderdaad een andere krijgen, maar waarom zou je al die moeite doen als het lukt door hem gewoon even volledig te resetten ?
Ja als je het gewoon kan oplossen met te resetten hoef je dit natuurlijk niet te doen. Maar als je hem moet binnen doen voor reparatie.want ik denk niet dat ze staan te springen als ze weten dat je gaat langs komen dat ze inneens de ontvanger gaan opengooien. Dan ben je dus toch veel beter met een omruiling.Dit vroeg ik of dat bij telenet niet mogelijk is. Anders moet je hem misschien enkele dagen missen.
Oud 30-07-2010, 23:44   #8
a148146
Digital Café fan

Standaard

Volgens mij is dat toch een bug hoor dat telkens programmas worden gewist wanneer er een opdate is. Alhoewel dit niet bij iedereen zo zal zijn. Zelf heb ik dit vroeger wel niet meegemaakt.
Oud 31-07-2010, 00:24   #9
Duizend
Digital Café fan

Standaard

als je hem wat langer hebt en echt zwaar gebruikt zal je merken dat de box vol met bugs zit.
Duizend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-07-2010, 12:04   #10
r2504
Digital Café fan

Standaard

Citaat:
Maar als je hem moet binnen doen voor reparatie.want ik denk niet dat ze staan te springen als ze weten dat je gaat langs komen dat ze inneens de ontvanger gaan opengooien.
Een TN center doet heus niets van reparaties (misschien in het beste geval ook een reset).

Citaat:
Dan ben je dus toch veel beter met een omruiling.Dit vroeg ik of dat bij telenet niet mogelijk is. Anders moet je hem misschien enkele dagen missen.
Ze ruilen hem altijd om... je moet dus nooit wachten op een reparatie.
r2504 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels

Je mag nieuwe onderwerpen maken
Je mag reageren op berichten
Je mag bijlagen posten
Je mag jouw berichten bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:01.

Forum software: vBulletin, versie 3.8.4
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Telenet - Bedrijfsinformatie - Jobs - Juridische informatie & privacy-beleid - Algemene voorwaarden